För att komma igång med E-signering via Verified, läs mer här (länk).


Om ni får felmeddelandet "Fel vid spara" när ni fyller i era inloggningsuppgifter under fliken e-signering i Mspecs, är det något fel med inloggningsuppgifterna hos Verified. Obs! Om ni nyligen bytt lösenord till Verified måste det även uppdateras under e-signering i Mspecs.  Om det fortfarande inte fungerar, följ stegen nedan. 


För att ni ska kunna koppla ert Verfied konto till Mspecs, följ dessa steg: (Ni måste ha ett konto hos Verified för att ni ska kunna logga in. Om ni inte har det, kontakta Verified för mer information). 


1. Logga in på Verifieds portal och klicka på "glömt lösenord". Ni hittar portalen här.  Gör detta även om du precis fått tillgång till Verified. 

2. När ni fått ett återställningsmejl och valt nytt lösenord, testa att logga in på Verifieds portal igen med uppgifterna.

3. När du loggat in i Verifieds portal, kontrollera ert företags id, det finns uppe i Url fältet efter = tecknet.

4. Gå tillbaka in i Mspecs. -> Mina inställningar -> E-signering. 

Klicka på "Edit" i Mspecs under fliken E-signering och sudda ut alla gamla uppgifter. Skriv manuellt in dina inloggnignsuppgifter samt det nya lösenordet. Om inloggningsuppgifterna är korrekta kommer "Uppdatering lyckades" att visas. 


Om det fortfarande inte fungerar eller om ni inte kan återställa lösenordet i Verifieds portal måste ni kontakta Verified. 

Kontaktinfo till Verified hittar ni här: https://www.verified.eu/se/#om-verified