För att komma åt era kontors- och företagsinställningar behöver ni ha adminbehörigheter. Om ni inte ser dessa inställningar under er profil ber vi er kontakta någon på ert kontor med dessa behörigheter alternativ kontakta Mspecs support.



Kontorsadministratör

Med behörigheten kontorsadministratör på din användare kan du lägga till områdesbeskrivningar på kontorsnivå som alla användarna på det valda kontoret får tillgång till. 

1. Klicka på ert namn uppe i högra hörnet i Mspecs

2. Gå därefter in på "kontorsinställningar".

3. Klicka in er på önskat kontor.


4. Klicka på "områdesbeskrivningar" i den övre delen av kontorsinställningarna

5. Klicka på "lägg till" för att lägga till ett nytt område.

6. När ni klickat på "Lägg till" har möjlighet att skriva in områdets namn samt beskriva området.

7. För att ladda upp områdesbeskrivningen med en bild, klicka på "Lägg till och ladda upp bild", annars bara "Lägg till".


Bolagsadministratör

Som bolagsadministratör i licensen kan ni lägga till områdesbeskrivningar som blir tillgängliga för samtliga kontor och användare i licensen. 

För att lägga till områdesbeskrivningar på licensnivå klickar du enligt följande: 


1. Klicka på ert namn uppe i högra hörnet i Mspecs.

2. Klicka er in p "Företagsinställningar".

3. Skrolla ner och klicka på fliken "Områdesbeskrivningar".


4. Klicka på knappen "lLägg till" för att lägga till ett nytt område.

5. När du har klickat på "Lägg till" har möjlighet att skriva in områdets namn samt beskriva området.

6. För att ladda upp områdesbeskrivningen med en bild, klicka på "Lägg till och ladda upp bild", annars bara "Lägg till".



Lägga till områdesbeskrivning i ett uppdrag:

Öppna upp ett uppdrag/objekt i Mspecs där ni vill lägga till en områdesbeskrivning och klicka enligt följande:


1. Klicka på Objektsinfo i vänstermenyn.

2. skrolla ner bland flikarna i mitten av vyn, och klicka på "Närområde".


3. Skrollar ner tills ni ser "Områdesbeskrivning".

4. Klicka på "Sök områdesbeskrivning".

5. I sökfältet kan ni söka bland era sparade beskrivningar (används om listan är väldigt lång).

6. Klicka på områdesbeskrivningen ni vill lägga till.



7. Informationen läggs till i fältet "Områdesbeskrivning" i fliken Närområde, där finns också möjlighet att lägga till "Övriga områdesbeskrivningar":



Objektsbeskrivning

I objektsbeskrivningen kan ni välja att få med områdesbeskrivningen vid utskrift, genom att lägga till "områdesbeskrivning" i utskriftsvalet.