Kontaktvägar innebär att man på objektet har möjlighet att fylla i på vilket sätt säljaren fick kontakt med mäklaren, och även skapa en rapport.

Fält för kontaktvägar är inte synligt på objekten förrän licensadministratören har lagt in alternativ under företagsinställningarna.


För att kunna lägga in Kontaktvägar behöver du vara inloggad som licensadministratör.


Gå till företagsinställningarna genom att klicka på ditt namn uppe i det högra hörnet.
Öppna fliken företagsinställningar och gå till de avancerade inställningarna.


Under rubriken Kontaktvägar kan du lägga in olika alternativ.
Klicka på ”Lägg till”.



Fyll i fältet och klicka på ”Lägg till” så kommer alternativet att visas i listan som vi ser ovan.



Vill du dölja ett alternativ bockar du i ”Inaktiverad”



Dessa alternativ kommer sedan att visas under fliken ”Uppdrag” på objekten.



För att skapa en kontaktvägsrapport går du till ”Moduler” i flödesvyn och vidare till Kontaktvägsrapport.



Fyll i från vilket datum du önskar ta en rapport, och klicka sedan på ”Skapa Excel rapport”.
Du kommer då få en Excel-fil med alla objekt där man fyllt i fältet.