Som kontorsadministratör./bolagsadministratör har du nu möjlighet att lägga till områdesbeskrivningar på ditt kontor/licens. 

Logga in i Mspecs med ditt admin-konto. Gå till kontorsinställningar - välj ett kontor eller till företagsinställningar, och gå till fliken "Områdesbeskrivningar". 

Klicka sedan på "Lägg till "


Kontorsinställningar:


Företagsinställningar:



Du har möjlighet att skriva in områdets namn samt skriva in text din text om området.

När du ska spara din områdesbeskrivning har du möjlighet att lägga till med en bild. 

För att lägga upp utan bild klicka på "Lägg till", och för att ladda upp en bild klicka på "Lägg till och ladda upp bild".




Gå sedan till ett objekt som är kopplat till ditt kontor. 


Gå till Objektsinfo - Närområde och klicka på knappen "Sök områdesbeskrivning".
Välj sedan önskad beskrivning. 



Då kommer informationen in i objektet: 




I objektsbeskrivningen kan du sedan välja att få med områdesbeskrivningen vid utskrift, genom att bocka i "områdesbeskrivning" i utskriftsvalet.